יום חמישי, 24 בספטמבר 2015

יום #14: הכל ירוק, מחכים לשלכת

בקיצור: sugarbush farm, billings farm &museum, quechee state park, brookfield floating bridge
לינה: lazy lions campground

קמנו לבוקר קפוא וערפילי. הפרשי הטמפרטורות מטורפים, 7-9 מעלות בבוקר ואז השמש יוצאת וזה מגיע ל 25 מעלות וצריך להחליף את כל הבגדים...
היתרון של לישון בוולמארט הוא שאפשר לקום בבוקר ולקפוץ לשופינג קצר: כמה חולצות לילדים, נעליים לתומי, תחפושת ליויו ודונאטס לארוחת בוקר :)
עכשיו אפשר לצאת לדרך!
חוצים את הגבול לורמונט והדבר הראשון שאנחנו רואים הוא גשר מכוסה מגניב כמו בסרטים עם מפל לידו. כמו סצינה מסרט. כמובן שעצרנו להצטלם קצת ולספוג יופי.

ואז הגענו לחווה חמודה, sugarbush farm, באופן כללי הלוואות פה די מקודשת, חוואי זו דרגה אחת מתחת לגיבור על, קרוב לוודאי שבצדק.
אז בחווה המשפחתית הזו מכינים גבינות ומייפל.
טעמנו כל מיני גבינות, מיושנות מחצי שנה עד שמונה שנים, טעיםםםם, ואז גם טעמנו ולמדנו על 4 הדרגות של המייפל.
מתברר שזה תלוי במתי בעונה נאסף המייפל, הכי בהיר נאסף בהתחלה והכי כהה, מעושן ועצי בסוף העונה. השרף מצומצם פי 40 כדי להגיע לסירופ. אנחנו הכי אהבנו את דרגה 2, מתברר שרוב העולם בדעה שלנו.
הספקנו גם לראות סרט על הכנת המייפל, על שביל ההליכה ויתרנו, הברכיים שלנו עוד כואבות מהטיפוס של אתמול...

עכשיו אנחנו בדרך למוזיאון החווה בילינגס. קראתי עליו ככ הרבה המלצות, בסוף די התאכזבנו. סך הכל חווה, כבשים סוסים פרות, וקומה קטנה של מוצגי מוזיאון. עזבנו די מהר.

בדרך ליעד הבא עברנו דרך גשר מעל נקיק מקסים והיינו חייבים לעצור. יצאנו למסלול הליכה קצרצר עד לסכר מעל הנהר הזה (quechee שמו והוא עקב אחרינו מהבוקר).
יפהפה ומרשים ביותר.

ממשיכים בדרך! עכשיו לתחנת road trip קלאסית, הגשר הצף. מדובר בגשר שבמקום להיות בנוי מעל המים הוא פשוט צף מעליהם. ציפינו למשהו מתנדנד וקיבלנו גשר עץ קטן ודי יציב, אנחנו לא יכולים לעבור מעליו עם המפלצת הכבדה אז רק חנינו ליד, הסתובבנו ברגל ונהנינו מהאגם ומהיופי מסביב.

מבחינת שלכת, היא מתחילה לצוץ מידי פעם, ככל שעולים צפונה רואים יותר, אבל הירוק עדיין שולט.

נראה שהספקנו הרבה היום וזה הזמן למצוא מנוחה וחנייה ללילה. הגענו לקמפ קטן וחביב, דשא נעים וצל של עצים, עוד מוקדם וזה הזמן לטורניר טאקי משפחתי!
אחר כך לבישולי הערב, פסטה וכדורי בשר ברוטב, סלט ירקות וסלט קיסר, טעיםם :)
ולקינוח - סרט, הארי פוטר מס' 5 שהכנו מבעוד מועד, לרכל העובדה שיונתן סיים את הספר הנ"ל (שהתחיל לפני שבועיים! הילד תולעת כמו אמא שלו שכבר חיסלה שניים וחצי ספרים בטיול הזה...)